Otrzymałem opaskę SiDLY co teraz? – poznaj odpowiedź na swoje pytanie

Pytania i odpowiedzi

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na pytania dotyczące opaski SiDLY.

PIERWSZE URUCHOMIENIE

Otrzymałem przesyłkę z opaską. Co teraz?

  1. Naładuj baterię.

    W paczce powinna znajdować się opaska wraz z ładowarką. Naładuj opaskę, podłączając kabel ładowania z prawej strony opaski (należy odsunąć zawleczkę chroniącą port ładowania). Czas ładowania powinien wynosić około 2 godzin. Po naładowaniu opaska wyda komunikat głosowy informujący o zakończeniu ładowania („bateria naładowana”). Nie zaleca się dłuższego ładowania.

  2. Wykonaj połączenie testowe z telecentrum.

    Po otrzymaniu i naładowaniu opaski wskazane jest wykonanie połączenia testowego. Przebiega ono w następujących etapach: wciśnij guzik SOS na opasce (okrąg na środku opaski), usłyszysz komunikat głosowy “wysyłanie wiadomości SOS” zobaczysz zapalenie się niebieskiej i czerwonej diody, po kilkunastu sekundach odezwie się ratownik z telecentrum. Dzięki wykonaniu połączenia testowego możliwe jest sprawdzenie zasięgu opaski, upewnienie się, że przycisk działa poprawnie, a także zapoznanie użytkownika z mechanizmem działania połączenia alarmowego. Połączenie testowe wykonujemy 1 raz.

  3. Załóż opaskę i zacznij jej używać.

    Po wykonaniu połączenia testowego masz pewność, że opaska działa. Teraz wystarczy założyć ją na nadgarstek jak zegarek i cieszyć się bezpieczeństwem jakie zapewnia!

  4. Zaloguj się do aplikacji i na bieżąco monitoruj swoje zdrowie.

    W paczce znajdziesz instrukcję logowania do aplikacji użytkownika. Możesz się do niej zalogować, by na bieżąco monitorować mierzone parametry.

Jak mogę włączyć opaskę?

Aby włączyć opaskę wystarczy podłączyć ją do ładowania. Po naładowaniu opaska wyda komunikat głosowy o naładowaniu baterii jest gotowa do użycia. Przy pierwszym uruchomieniu należy wykonać połączenie testowe opisane w sekcji I.

Czy opaska przychodzi naładowana czy przed pierwszym użyciem muszę ją naładować?

Opaska jest częściowo ładowana po jej wyprodukowaniu, ale zalecamy aby naładować opaskę do pełna zaraz po jej otrzymaniu.

BATERIA I ŁADOWANIE OPASKI

Skąd wiem, że opaska jest naładowana?

Po podłączeniu do ładowarki, użytkownik informowany jest o naładowaniu baterii komunikatem głosowym: “bateria naładowana”. Bateria powinna zostać w pełni naładowana po około 2 godzinach. Nie zaleca się dłuższego ładowania opaski.

Jak mogę sprawdzić poziom naładowania baterii?

Przy niskim poziomie naładowania opaska zakomunikuje: “bateria rozładowana” oraz czerwona dioda zacznie migać.

Skąd mam wiedzieć, że opaska się ładuje?

Stale świecąca (nie migająca) zielona dioda sygnalizuje, że opaska się ładuje. Po naładowaniu wydany zostanie komunikat “bateria naładowana”.

Jak często muszę ładować opaskę?

Opaska zakomunikuje potrzebę naładowania baterii. Będzie to następowało co około 48 godzin.

Jak długo powinna ładować się bateria?

Bateria ładuje się około 2 godzin. Jeśli to możliwe, należy ją ładować ją w ciągu dnia, w czasie odwiedzin osoby bliskiej lub opiekuna. Nie należy ładować dłużej.

Jak sprawdzić czy opaska jest naładowana?

Jeśli nie świeci się czerwona dioda, a co kilkanaście sekund miga zielona oznacza to, że opaska nie potrzebuje jeszcze ładowania

FUNKCJONALNOŚCI OPASKI

Skąd wiem, że przycisk SOS działa?

Po otrzymaniu i naładowaniu opaski wskazane jest wykonanie połączenia testowego używając przycisku SOS. Jeśli połączenie testowe przebiegło pomyślnie, przycisk SOS działa poprawnie. Połączenie testowe przebiega w następujących etapach: Wciśnij i przytrzymaj guzik SOS na opasce (okrąg na środku opaski), usłyszysz komunikat głosowy “wysyłanie wiadomości SOS” zobaczysz zapalenie się niebieskiej i czerwonej diody, po kilkunastu sekundach odezwie się ratownik z telecentrum. Połączenie testowe wykonujemy 1 raz, po otrzymaniu opaski.

Kiedy powinienem włączyć guzik SOS?

Przycisk SOS należy wcisnąć w przypadku, kiedy użytkownik opaski źle się czuje i wymaga pomocy specjalisty. Należy również pamiętać, że telecentrum może wezwać nie tylko zespoły ratownictwa medycznego (karetkę), ale również inne służby ratunkowe (np. policję etc.)

Kto zostanie poinformowany gdy wciskam guzik SOS?

Po wciśnięciu guzika SOS wysyłany jest automatyczny SMS do wskazanej osoby kontaktowej oraz wykonywane jest połączenie głosowe do telecentrum.

Czy opaska działa, jeśli wyjdę z domu?

Tak, opaska działa wszędzie, gdzie ma zasięg sieci komórkowej. W czasie połączenia testowego sprawdzony zostanie zasięg sieci w twojej okolicy.

Jak działa detektor upadku?

Detektor upadku uaktywnia się po “uderzeniu, wstrząsie” opaski. Jeżeli nastąpi po nim 30 sekundowy brak ruchu sygnał alarmowy jest automatycznie wysyłany.

Czy opaska wykrywa każdy upadek?

Opaska wykrywa upadek po którym następuje bezruch w trzech płaszczyznach trwający ok 30 sekund.

POZOSTAŁE INFORMACJE

Jak mogę przedłużyć abonament na kolejny rok?

Firma SiDLY kontaktuje się z klientem pod koniec okresu abonamentu z pytaniem, czy klient chce przedłużyć abonament. Dla klientów dostępna jest całodobowa infolinia pod numerem: 22 626 31 00. Infolinia Customer Service czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 pod numer telefonu: 887 772 391

Jak mogę dodać nową osobą kontaktową, którą chce powiadomić o moim stanie zdrowia?

Należy napisać maila z danymi (użytkownik opaski oraz nowa osoba kontaktowa) na adres helpdesk@sidly.org.

Gdzie mogę zobaczyć dane zbierane przez opaskę?

Podstawowe informacje znajdują się w aplikacji użytkownika. Wraz z opaską otrzymałeś dane do logowania. Dostęp do Twoich danych ma także telecentrum.

Co jeśli zgubię opaskę?

Jeśli opaska jest jeszcze naładowana możemy ją zlokalizować. Dlatego kluczowe jest jak najszybsze poinformowanie firmy SiDLY lub telecentrum o zgubieniu opaski. Dla klientów dostępna jest całodobowa infolinia pod numerem: 22 626 31 00. Infolinia Customer Service czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 pod numer telefonu: 887 772 391, a także dostępny jest kontakt mailowy pod adresem helpdesk@sidly.org.

Co oznaczają kolory podświetlenia przycisku w opasce?

Opaska posiada trzy kolorowe diody. Uruchamiane są w sytuacjach: Zielona. Miganie diody zielonej (co kilkanaście - kilkadziesiąt sekund) świadczy o tym, że urządzenie jest uruchomione. Niebieska. Niebieska dioda miga, gdy urządzenie pobiera aktualizacje danych lub wykonuje pomiar. Czerwona. Miganie czerwonej diody świadczy o niskim poziomie naładowania baterii. Po wciśnięciu przycisku SOS lub wykryciu upadku zaświecą się równocześnie diody niebieska i czerwona.

Czy jak noszę opaskę to ktoś mnie cały czas podsłuchuje lub śledzi?

Nie ma takiej możliwości. Komunikacja głosowa uruchamia się poprzez wciśnięcie przycisku SOS lub wykrycie upadku. Opaska łączy się wtedy bezpośrednio z infolinią telecentrum. Lokalizacja GPS jest wysyłana do systemu również tylko w chwili wciśnięcia przycisku SOS lub wykrycia przez opaskę upadku.

Co zrobić w przypadku awarii opaski?

Dla klientów dostępna jest całodobowa infolinia pod numerem: 22 626 31 00. Infolinia Customer Service czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 pod numer telefonu: 887 772 391, a także dostępny jest kontakt mailowy pod adresem helpdesk@sidly.org.

Zapewnij bliskim bezpieczeństwo

Już dziś wybierz pakiet teleopieki i zadbaj o swoich bliskich.